Popis zajímavých převážně neznačených cyklotras v okolí Moravského Berouna

001 - HEC kolo 30
Jednoduchá trasa rozkládající se mezi Slunečnou (800) a vrcholem Malý Roudný (771). Téměř celá vede po lesních asfaltových cestách, žádné vesnice, hospody, jen uklidňující les. Start je v Moravském Berouně za křižovatkou směr Valteřice. Po silnici jedete 3,24 km - zde odbočíte vlevo na lesní cestu. Na prvních 900 m jsou malé nerovnosti od lesní techniky, na pátém kilometru přejedete křižovatku  ...

MTB 29 km 374 m   2  žádný

002 - MB - Domašov - Hraničné Petrovice - Horní Loděnice - lesem
Cesta vede převážně mimo hlavní komunikace, po lesních a polních cestách - jen 11 km vede po menších silnicích. Start je v Moravském Berouně u plynové stanice (když budete startovat zde, budou vám sedět kilometry v popisu, jinak je to jedno ...). Po silnici sjedeme dolů, směr Sedm Dvorů, ty projedeme a u posledního domu (který je vidět ze silnice) odbočíme doleva (2,8 km foto 2) - silnice zde  ...

MTB 37 km 597 m   3  min

003 - Davidův mlýn (MB - Budišov - Kružberk - Dvorce - Valteřice)
Start je v Moravském Berouně u plynové stanice (když budete startovat zde, budou vám sedět kilometry v popisu, jinak je to jedno ...). Po silnici sjedeme dolů na náměstí, pak kolem Granitolky směr Budišov. Po vyjetí prvního kopce, sjedeme do Staré Libavé, kde odbočíme doleva (foto 1). Vyjedeme další kopec k větrným elektrárnám (foto 2) a pokračujeme dál po silnici do Budišova. Na náměstí v Budišově  ...